Sneakersy z kolekcji Heritage to coroczny wyraz hołdu dla najważniejszych wartości, zakorzenionych w DNA marki Diadora. W sezonie brand zdecydował się oddać cześć także … naturze, a dokładnie – zwierzętom zagrożonym wyginięciem. Oto Animal Mini Collection!
Powstanie butów to wynik współpracy z włoskim artystą Leo Colacicco (LC23). I to nie pierwszy raz kiedy twórca łączy swoje siły z marką Diadora! Leo odpowiada między innymi za ekskluzywną kolekcję butów inspirowanych kreskówką „Różowa Pantera”, czy zeszłoroczny bestseller, świecące w ciemności sneakersy Luminarie.
Animal Mini Collection składa się z czterech unisexowych modeli butów. Charakteryzują się precyzyjnym wykonaniem oraz nowatorskim połączeniem materiałów i kolorów – każda z par nawiązuje swoim designem do innego gatunku zwierząt – niedźwiedzia polarnego, lwa afrykańskiego, wilka oraz goryla górskiego.
Diadora N9000 Orso Polare to hołd dla klasycznego modelu buta stworzonego w latach 90. Sneakersy NN9000 zostały zaprojektowane w 1990 roku jako buty do biegania, a po paru latach zyskały miano jednych z najpopularniejszych modeli obuwia marki. Swoją kolorystyką nawiązują do wyglądu zagrożonego gatunku niedźwiedzia polarnego. Wykonane całkowicie ręcznie, z najwyższej jakości skóry oraz zamszu.
Diadora N9000 Leone to buty zaprojektowane również na bazie tradycyjnego modelu NN9000. Wykonane z najwyższej jakości skóry oraz zamszowych dodatków. Stworzone w kolorach Ziemi, przywodzą na myśl króla sawanny – czyli lwa.
Diadora Eclipse Lupo nawiązujący do modelu buta z 1995 roku to but o opływowym wyglądzie i dynamicznym kształcie. Jest animizacją wilka. Zaprojektowany w barwach nawiązujących do lasu, a stworzony z najlepszej jakości skóry, zamszu oraz sztucznego futra.
DIADORA MI BASKET GORILLA to model sneakersów za kostkę. Wykonany ze skóry i zamszu. Noszony przez drużynę koszykówki Olimpia Milano w 1984 roku obecnie reprezentuje zagrożony wyginięciem gatunek goryla.
Część dochodów ze sprzedaży sneakersów zostanie przekazana na rzecz wsparcia „Laboratorium Przyrody”, czyli projektu edukacyjnego stworzonego przez markę Diadora i Parco Natura Viva w Bussolengo, w Północnych Włoszech. Jego celem jest edukacja i uświadamianie ludzi w zakresie ochrony środowiska oraz zagrożonych gatunków zwierząt i roślin.