Artykuł sponsorowany
Zakupy internetowe to świetny sposób, żeby zaoszczędzić czas i pieniądze. Dla bezpieczeństwa warto jednak kierować się pewnymi zasadami. Przeczytaj, o jakich kwestiach należy pamiętać, kupując ubrania i biżuterię online.
Przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym należy sprawdzić, czy przedsiębiorca udostępnia swoje dane kontaktowe i umożliwia odbiór osobisty towaru, co czyni go bardziej rzetelnym i pokazuje, że nie próbuje on zataić lokalizacji siedziby sklepu. Podejrzliwość konsumenta powinny wzbudzać również:
W przypadku wszelkich wątpliwości lepiej po prostu zrezygnować z transakcji, niż ryzykować utratę pieniędzy. Dobrze przygotowana strona sklepu internetowego zawiera zwykle szczegółowe informacje na temat historii sklepu, obsługiwanych sposobów płatności, czasu i metod dostawy. Jeśli szukasz w sieci wyjątkowej biżuterii, takiej jak pierścionki zaręczynowe z białego złota, sprawdź ofertę jubilera, dostępną pod adresem: https://diamondsky.pl/pierscionki-zareczynowe-biale-zloto/. Przywołany sklep internetowy cieszy się dobrymi opiniami i został wielokrotnie nagrodzony certyfikatem konsumenckim – Laurem Klienta.
Przed rozpoczęciem transakcji warto wpisać również adres domeny do wyszukiwarki i zapoznać się z różnymi opiniami konsumentów na temat sklepu. Przy zakupie biżuterii lub innych wartościowych przedmiotów konsument powinien upewnić się, że sklep posiada certyfikat zaufania, a także umożliwia bezpieczne dokonanie płatności. Należy pamiętać o tym, że przestępcy za pomocą fałszywej witryny mogą próbować przejąć środki z Twojego konta bankowego. W trakcie transakcji upewnij się, że masz bezpieczne połączenie w protokole https. Możesz również zweryfikować firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przykładowo sklep internetowy https://sandeks.pl/ umożliwia konsumentowi różne sposoby płatności, a także możliwość odbioru osobistego towaru oraz kontakt z infolinią.
Nie obawiaj się odstąpienia od umowy czy zgłoszenia reklamacji w przypadku, gdy towar nie spełnia Twoich oczekiwań i nie pokrywa się z opisem na stronie. Konsument posiada prawo zwrotu każdego towaru zakupionego przez internet w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki, nawet bielizny takiej jak biustonosze do karmienia. Ważne, aby ubrania zachowały oryginalne metki i nie nosiły śladów użytkowania. W przypadku nieuczciwego postępowania sklepu internetowego, który ma siedzibę w innym kraju Unii Europejskiej, możesz zgłosić skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Fot.: Mikhail Nilov/pexels.com