„Clean label” to trend, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta. W skrócie oznacza to po prostu przejrzystą etykietę. Dotychczas większość produktów spożywczych na swoich opakowaniach miało długą listę mało zrozumiałych symboli. Teraz to się zmieni. Co znajdziemy na etykiecie?
Produkty spożywcze kryją na swoich opakowaniach wiele oznaczeń, które niewiele mówią zwykłemu konsumentowi. „Clean label” nie jest określane prawnie i nigdzie sformalizowane, jednak większość producentów stawia na poszerzanie świadomości klienta i przedstawia etykiety swoich produktów w klarowny sposób.
W wolnym tłumaczeniu – czyszczenie etykiety dla wytwórców jest kosztowne i trudne. Z czego to wynika?
Wszystkie E, które znajdują się w produktach, muszą zostać zastąpione składnikami pochodzącymi z natury. Wymaga to nie lada wysiłku. Warto wspomnieć, że produkty z etykietami „clean label” są droższe, ze względu na większe koszty produkcji. Jednak klientów coraz bardziej świadomych i oczekujących przejrzystości etykiet przebywa z roku na rok.
Jaka powinna być naklejka „clean label”? Po prostu krótka i prosta, składająca się z jak najmniej przetworzonych składników.