Myślisz, że wyznacznikiem mody jest wciąż znajomość panujących na rynku trendów i podążanie za nimi? Obecnie bardziej od modnego wzoru na tkaninie liczy się jej pochodzenie i sposób produkcji. Polska marka odzieżowa Nago tworzy kolekcje ekologiczne, a klienci coraz częściej chcą być ecofriendly. Na czym polega ta filozofia?
Z racji tego, że konsumenci kupują coraz więcej ubrań, rynek tanieje, a trendy modowe zmieniają się bardzo szybko, to ma to coraz bardziej negatywny wpływ na środowisko. Obecnie produkcja mody odpowiada za 10% emisji dwutlenku węgla przez ludzkość. Na przykład do wyprodukowania jednego bawełnianego t-shirtu potrzeba aż 2 700 l wody, czyli dokładnie tyle, ile przeciętny człowiek wypija w ciągu 30 miesięcy.
Marka modowa Nago powstała z myślą o ludziach, którym nie jest wszystko jedno i chcą żyć, oddychając niezanieczyszczonym powietrzem. Nago tworzy ubrania ponadczasowe, wykonane z ekologicznych tkanin, które są zarazem stylową odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata.
Polskie marki odzieżowe bardzo dbają o to, aby hasło „zrównoważona moda” (inaczej moda ekologiczna) nie było tylko pustym sloganem. W związku z tym coraz więcej firm produkuje swoje ubrania w kraju, wykorzystując do tworzenia kolekcji rodzime surowce. Na zadowalające efekty nie trzeba długo czekać. Stylowe kolekcje mówią same za siebie i istnieje realna szansa, że szturmem zaczną podbijać świat.
Nago to marka, która dba o ponadczasowy design, ale też o warunki pracy i jakość materiałów, które wkładamy na siebie każdego dnia. To basicowe ubrania ekologiczne, wykonane z bawełny organicznej, produkowane w sposób świadomy i zrównoważony. Marka optymalizuje zużycie materiałów, stawia na funkcjonalność produktów, a proces powstawania kolekcji jest ściśle kontrolowany i przebiega w zgodzie z zasadami sprawiedliwego handlu. Nago stawia na rozwiązania, które optymalnie ograniczają szkody dla środowiska. Dodatkowo marka stara się maksymalizować komfort swoich klientów i tworzyć dla nich możliwie najlepsze ubrania dostępne online.
Eko ubrania marki Nago są zaprojektowane tak, aby stanowiły uniwersalną bazę garderoby. Oznacza to, że są ponadczasowe i nie wymuszają na kliencie ślepego podążania za najnowszymi trendami. Dzięki użyciu wysokiej jakości materiałów, w ubraniach polskiej marki odzieżowej Nago będziesz równie dobrze wyglądać od razu po zakupie, jak i za rok czy kilka lat. Według filozofii firmy, inwestując w minimalistyczną i praktyczną formę buduje się bazę, która daje wiele możliwości oraz pozwala ograniczyć liczbę kupowanych ubrań. Nie warto wymieniać całej garderoby co sezon i zmieniać swojego stylu co kilka miesięcy.
Twarzą pierwszej kampanii marki Nago została top modelka Julia Banaś, która jest znana ze swojego eko podejścia do mody. Zdjęcia zapowiadające kolekcję powstały w Nowym Jorku. T-shirty, body i golfy wykonano z najwyższej jakości ekologicznej bawełny, a sukienki i swetry, z nowoczesnych i naturalnych materiałów, takich jak tencel (forma sztucznego jedwabiu) i cupro (włókno wytwarzane z celulozy, znajdującej się w nasionach bawełny).
Dodatki do ubrań marki Nago również nie zawierają żadnych szkodliwych dla środowiska substancji. Haftki, guziki czy regulatory są wykonane z metalu, ale bez dodatku niklu. Do absolutnego minimum została też ograniczona ilość metek. Marka odzieżowa Nago przypomina też, że odpowiedzialne podejście do ekologii to też opakowania i etykiety. Do ubrań dołącza się tylko potrzebne zawieszki z metalową agrafką i bawełnianym sznurkiem. Ubrania Nago powstają w Europie, co sprawia, że ograniczany jest niekorzystny wpływ transportu na środowisko, a produkty nie są pakowane w folię, a w bawełniane woreczki.