Marketing internetowy – poradnik dla nowicjuszy

Marketing internetowy – poradnik dla nowicjuszy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Medium marketingu internetowego jest – jak sama nazwa wskazuje – internet. Jego głównym celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców i pozyskanie nowych klientów. Czym różni się od marketingu tradycyjnego?

Marketing internetowy nazywa się także e-marketingiem albo po prostu marketingiem w internecie. Obszar jego działań obejmuje tylko sieć internetową i wiąże się z takimi działaniami, jak pozycjonowanie stron, e-mail marketing, promocja w mediach społecznościowych czy afiliacją (marketing afiliacyjny jest jedną z możliwości e-marketingu, więcej o tym modelu znajdziesz tutaj: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/). Coraz więcej firm, zauważając, jakie efekty można osiągnąć przy wykorzystywaniu potęgi internetu, chętniej inwestuje w e-marketing.

Czym marketing internetowy różni się od tradycyjnego?

Pomiędzy marketingiem internetowym a marketingiem tradycyjnym występuje wiele różnic. Tradycyjny jest dosyć ograniczony i jednostronny, ponieważ klient zyskuje możliwości bezpośredniej wymiany informacji. Sam przekaz musi być jak najbardziej uniwersalny ze względu na to, że grupa odbiorców nie jest zdefiniowana, spersonalizowana. Reklama musi trafić do jak najszerszych mas. Wadą marketingu tradycyjnego są ograniczenia czasowe i zasięgowe. Dochodzą do tego dosyć wysokie koszty i brak możliwości sprawdzania efektów.

Marketing internetowy stoi w opozycji do tradycyjnego. Przede wszystkim klientom oferuje bezpośrednią wymianę informacji poprzez wykorzystanie różnych kanałów komunikacji online. W e-marketingu stawia się na szeroką wiedzę o odbiorcach, uwzględnia się ich wiek, płeć, pasje czy miejsce zamieszkania. Dzięki temu możliwe jest określenie profilu grupy docelowej i spersonalizowanie reklamy, tak aby trafiała tam, gdzie może spotkać się z zainteresowaniem. Co ważne, w marketingu internetowym nie musimy martwić się ograniczeniami czasowymi bądź geograficznymi. Ponadto możemy na bieżąco kontrolować skuteczność kampanii, sprawdzać wyniki, analizować je i w miarę potrzeby modyfikować przekazy.

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?

Wykorzystanie przestrzeni internetowej w strategii marketingowej wiąże się z wieloma korzyściami. Często kampanie reklamowe przeprowadzone online są tańsze niż te, które opracowano przy wykorzystaniu tradycyjnych kanałów. Inwestując w e-marketing, nie musimy martwić się zasięgiem naszego przekazu – możemy go kierować do różnych grup odbiorców z każdej strony świata, o każdej porze dnia i nocy.

Ważną zaletą marketingu internetowego jest również możliwość nawiązywania dialogu z klientami, słuchania ich opinii oraz budowania z nimi społeczności, która darzy daną markę zaufaniem. Dla wielu przedsiębiorców istotny może być fakt, że w e-marketingu wykorzystuje się narzędzia wspomagające tworzenie kampanii, na przykład Google Ads, czy mierzące skuteczność przekazów, takie jak Google Analytics.

Zdjęcie główne: Windows/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*