Zalando postanowiło zachęcić swoich klientów do przemyślanych i w pełni świadomych zakupów. W tym celu otworzyło wirtualny ekologiczny showroom.
Obecnie coraz więcej marek promuje ekologię i świadome zakupy wśród swoich klientów. Pod koniec października pojawiła się eko kolekcja „Małe kroki. Duża zmiana”. To 116 elementów garderoby, które powstały dzięki współpracy ośmiu cenionych europejskich firm: Closed, Henrik Vibskov, Holzweiler, Designers Remix, House of Dagmar, Mother of Pearl, Progetto Quid oraz Mykke Hofmann. Kolekcja jest idealna na sezon jesienno-zimowy, a każdy jej element powstał z myślą o przyrodzie.
W związku z tym Zalando uruchomiło platformę edukacyjną. W cyfrowej przestrzeni, przypominającej swoim wyglądem zielone patio, zaprezentowane zostały stanowiska tych marek. Wirtualny showroom pozwala konsumentom poznać też twórców poszczególnych projektów, dzięki czemu mają możliwość wybrać odzież, która powstała, nie szkodząc środowisku.