Good For – program na rzecz odpowiedzialnego piękna w drogeriach Sephora

Eko marki
Good For – program na rzecz odpowiedzialnego piękna w drogeriach Sephora
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Sephora i Sephora Collection zobowiązały się do wspierania bardziej odpowiedzialnego piękna, działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Od października na sephora.pl i w perfumeriach, pojawiły się specjalne oznaczenia ekozaangażowanych produktów. Klienci mogą też zwracać do recyklingu puste opakowania po kosmetykach zakupionych w Sephora, w puntach stacjonarnych sieci. 

Oczekiwania klientów, w zakresie składników naturalnego pochodzenia, potrzeby dbałości o zdrowie i ochronę środowiska naturalnego, systematycznie rosną.  Niemal dla połowy dorosłych Polaków przy podejmowaniu decyzji o zakupie kosmetyków i produktów kosmetycznych ważne są kwestie związane z ekologią, takie jak opakowania podlegające recyklingowi (45%) i sposób produkcji przyjazny dla środowiska (48%) – wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla Sephora Polska*.Sephora wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Makijaż, pielęgnacja, zapachy – w każdej z tych kategorii firma zobowiązuje się zrobić wszystko, co w jej mocy, aby sprostać potrzebom klientów.

materiały prasowe Sephora

Odpowiedzialny koncept – dobry dla ciebie i dobry dla planety

Wraz z nowym projektem GOOD FOR, Sephora wprowadza na sephora.pl i w swoich perfumeriach 4 zielone etykiety, którymi opatrzone będą produkty spełniające ekologiczne kryteria. Dzięki tym symbolom, Sephora chce informować i nawigować swoich klientów poszukujących produktów „dobrych dla ciebie”, „dobrych dla planety” i „dobrych dla wegan”.

Wśród marek, dostępnych w Sephora, które otrzymały specjalne oznaczenia, klienci znaleźć mogą m.in. produkty Sephora CollectionRENPAIWishfulMyClarinsKVD Vegan BeautyTARTEMILK czy Respire. Wśród produktów oznaczonych zielonym znakiem, klienci znajdą również takie propozycje jak: zapach Lancome IdoleArmani My Way, czy CK Everyone.

To dopiero początek naszych działań z obszaru zrównoważonego rozwoju wobec środowiska i bardziej odpowiedzialnego piękna, ale wiemy też, że każdy taki krok ma znaczenie dla naszej planety. Jesteśmy na etapie transformacji, ale nasze zobowiązanie jest bardzo konkretne. Ten obszar działań jest strategiczny dla naszej firmy i marki, dlatego będziemy go mocno rozwijać w kolejnych latach – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor ds. marketingu Sephora Polska.

Współpraca z Aretą Szpurą

O tym, jak poprzez swoje działania oraz produkty firma stara się minimalizować wpływ na środowisko naturalne, klienci dowiedzieć się mogą, dzięki digitalowemu katalogowi Good For,który dostępny jest na katalogsephora.pl i na sephora.pl  Sephora przygotowała w nim również porady i edukacyjne artykuły we współpracy z aktywistką ekologiczną i autorką książki „Jak uratować świat?” – Aretą Szpurą. W ekatalogu Sephora znajdziemy również przykłady prośrodowiskowych działań innych marek, a wśród nich m.in: Givenchy,Glov, Origins, Phlov

materiały prasowe Sephora

Odpowiedzialna marka – Sephora Collection

Sephora Collection to marka wyjątkowo uważna w kwestii jakości rozwijanych produktów. Restrykcyjnie wyselekcjonowane składniki 
Ponad 12 lat temu Sephora Collection zdecydowała się wyjść ponad obowiązujące międzynarodowe przepisy, wdrażając listę ponad 1400 dodatkowych składników, które marka wykluczyła lub ograniczyła w swoich formułach. Ta lista stała się jedną z najbardziej rygorystycznych w branży. Jest aktualizowana na podstawie zaleceń ekspertów i najnowszych odkryć naukowych.Priorytet dla naturalnych i wegańskich** składników
Do końca 2020 roku większość produktów Sephora Collection i nowe podkłady będą wykonane w ponad 90% z naturalnych składników. Szczególny nacisk marka kładzie na dobór surowców i planuje, by do 2025 roku wszystkie jej produkty były skomponowane bez użycia składników pochodzenia zwierzęcego. Wprowadzona w 2019 roku linia kosmetyków pielęgnacyjnych Good for skin.you.all.została stworzona z min. 90%* składników pochodzenia naturalnego i bez składników odzwierzęcych.

Dobrym przykładem zmiany w filozofii marki jest też linia pielęgnacyjna Colorful. Zawiera ona co najmniej 90% naturalnych składników  i korzysta z supermocy ponad 20 różnych owoców i roślin wyselekcjonowanych jako bogate źródło witamin, kwasów tłuszczowych i minerałów. Nie zawiera składników odzwierzęcych.

materiały prasowe Sephora

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*