Pozycjonowanie sklepu z odzieżą – krok po kroku

Pozycjonowanie sklepu z odzieżą – krok po kroku
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Branża odzieżowa należy do tych najbardziej konkurencyjnych, warto więc zadbać o przemyślane działania i strategie marketingowe, dzięki którym można zwiększyć swoją widoczność w internecie. Z pewnością przełoży się to na wyższe zyski.

Bez wątpienia każdy właściciel firmy odzieżowej marzy o tym, aby to jego sklep pojawiał się najwyżej w wyszukiwarce i był najczęściej odwiedzany. Marzenie jest do spełnienia, wystarczy tylko zadbać o odpowiednie pozycjonowanie zarówno strony internetowej, jak i sklepu.

Pozycjonowanie stron (z angielskiego Search Engine Optimization, w skrócie SEO) polega na optymalizowaniu treści na potrzeby internetowych wyszukiwarek. Prawidłowo wypozycjonowana witryna będzie pojawiać się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. A jak wypozycjonować stronę? Przede wszystkim należy skupić się na takich działaniach, jak:

  • dobranie słów kluczowych,
  • tworzenie ciekawych i unikalnych treści,
  • zadbanie o przejrzysty i prosty układ strony,
  • zoptymalizowanie meta tagów,
  • linkowanie – zewnętrzne oraz wewnętrzne.

Jak pozycjonować sklep z odzieżą?

Krok 1: Ustal content

Tworząc witrynę dla swojego sklepu z odzieżą, w pierwszej kolejności określ zakres działalności. Ułatwi Ci to wybranie odpowiednich słów kluczowych. Są one niezwykle istotne, ponieważ jeśli trafnie je dobierzesz, ruch na Twojej witrynie będzie większy. W przypadku wątpliwości, czy słowa kluczowe są wystarczająco trafione, możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Google Keyword Planner czy Google Trends.

Poza słowami kluczowymi warto dobrać także tzw. frazy long tail, które są dłuższe i bardziej szczegółowe, na przykład „sukienka na wesele”. Możesz wplatać je między innymi w opisy produktów lub artykuły blogowe.

Krok 2: Twórz unikatowe treści

Osoby, które odwiedzają Twoją stronę i sklep, na pewno chciałyby poczytać branżowe i eksperckie artykuły, które pomogą im dokonać wyboru albo podpowiedzą, jak nosić daną rzecz i z czym ją łączyć. I nawet jeśli zajmujesz się przede wszystkim sprzedawaniem ubrań, zadbaj o to, aby na Twojej stronie pojawiły się unikalne treści – tyczy się to zarówno opisów kategorii i produktów, jak i właśnie artykułów eksperckich. Dobrym pomysłem jest tworzenie bloga, na którym regularnie będą umieszczane teksty. Takie dodatkowe działania, zdawałoby się niebezpośrednio związane ze sprzedażą, zwiększają ruch na stronie, co może przełożyć się na wyższe zyski.

Krok 3: Pamiętaj o kwestiach technicznych w SEO

Tworząc internetowy sklep z odzieżą, zwróć uwagę również na czynniki techniczne. Pamiętaj, aby sprawdzić:

  • prędkość ładowania strony internetowej,
  • linkowania w ramach struktury sklepu internetowego,
  • certyfikat SSL,
  • kod strony dla robotów Google.

Warto także zadbać o optymalizację plików robots.txt, dostosowanie do urządzeń mobilnych oraz odpowiednie adresy URL. Kwestie techniczne zależą też od wyboru platformy sklepowej.

Platforma Shoper – wady i zalety

Shoper należy do platform sklepowych opartych na modelu SaaS (software as a service). Sprawdza się w przypadku małych i dużych e-sklepów. Platforma umożliwia tworzenie, organizację oraz prowadzenie sklepu internetowego.

Do zalet tej platformy można zaliczyć:

  • możliwość skorzystania z wersji próbnej,
  • polską wersję językową,
  • niskie ceny abonamentu, wahające się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie (w zależności od dodatkowych opcji),
  • dostępność wielu funkcji dodatkowych,
  • intuicyjny panel administracyjny,
  • prostą konfigurację.

Z kolei za wady wielu uznaje:

  • model SaaS,
  • dostępność niektórych funkcji tylko w droższych pakietach, na przykład integracja z Allegro i Facebookiem.

A jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper? Warto podkreślić, że platforma umożliwia wykonywanie standardowych działań optymalizacyjnych, które zostały wymienione powyżej, a więc dodawanie oraz formatowanie treści, prowadzenie bloga czy ustawienie przekierowań 301 itd. Ponadto pakiet SEO Shoper oferuje pomoc specjalistów, którzy mogą wesprzeć i zasugerować rozwiązania dopasowane do naszego sklepu.

Fot. unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*